Sfaturi pentru o mai bună structură a personalului din bucătăria restaurantului dvs.

Sfaturi pentru o mai bună structură a personalului din bucătăria restaurantului dvs.

Publicat pe 31 ianuarie 2022

O structură corectă a personalului din bucătăria restaurantului este importantă pentru conducerea unui restaurant de succes. Angajarea oamenilor potriviți și organizarea adecvată a acestora poate face toată diferența.

Structura personalului este determinată de oamenii implicați (cu pregătirea, experiența și atitudinea lor), procedurile care îi leagă între ei și echipamentele pe care le au la dispoziție. Aceste aspecte au o relație de influență reciprocă.

Iată câteva sugestii simple de reținut: ele vă pot ajuta dacă vă confruntați cu complexitatea construirii structurii corecte a personalului din bucătăria restaurantului dvs.

Numărul de angajați, roluri și cross-training

Atunci când se creează o structură a personalului din bucătăria unui restaurant, este important să se decidă câți oameni să angajeze. Acest lucru este valabil mai ales în bucătăriile mici de restaurante, unde spațiul este limitat: un aspect bine conceput al bucătăriei profesionale mici poate ajuta la simplificarea sarcinii, dar problema rămâne totuși importantă.

În mod ideal, structura personalului de bucătărie a restaurantului ar include bucătari, bucătari de linie, expeditori și spălători de vase. Numărul acestora depinde de dimensiunea restaurantului, de tipul de bucătărie și de serviciul oferit de restaurant, de procedurile și de echipamentele utilizate.

De multe ori, restaurantele mici nu iși permit să angajeze un chef.  Astfel, proprietarul preferă să cumpere echipamente Smart (cuptoare gastronomice cu programe, eventual și alte echipamente inteligente) și să facă un contract de colaborare cu un Chef care vine o zi pe saptamană în restaurant, să pregateasca rețetele, să pregătească semipreparatele,  să organizeze bucătăria, etc. În celelalte 6 zile, restaurantul este operat de lucrători fără mare pregătire în domeniu, dar care pot face ca bucătăria să funcționeze în conditii optime.

https://www.sdsgroup.ro/wp-content/uploads/2023/05/Hints-for-a-better-restaurant-kitchen-staff-structure-website.jpg

O alegere bună de echipamente precum cuptoare combi , blast chillere și linia de preparare a alimentelor poate fi de mare ajutor în această sarcină:

  • Aparatele smart cu design ergonomic sunt mai ușor de utilizat și necesită mai puțin timp de învățare. Acest lucru facilitează cross-training-ul rolurilor, astfel încât mai mulți angajați sunt capabili să îndeplinească alte sarcini date. Acest lucru oferă flexibilitate structurii, scăzând riscurile de probleme fizice și ușurând presiunea asupra angajaților.

– Sarcinile pot fi mai rapid de efectuat

– Curbele de învățare sunt reduse și mai mult

– Personalul din bucătărie devine mai adaptabil la diferite situații.

  • Ustensilele de preparare a alimentelor ușor de spălat, sigure și igienice ajută atât la reducerea timpului de pregătire, cât și la menținerea spațiului de lucru îngrijit și ordonat.

Stresul și bătăile de cap din timpul alegerii unei structuri pentru personalul bucătăriei restaurantului dvs.

Bucătăriile profesionale sunt printre cele mai stresante medii de lucru din lume , spun studiile. Atunci când se determină structura personalului necesară în bucătăria restaurantului, această problemă nu poate fi ignorată.

Personalul ar trebui organizat pentru a preveni lipsa de forță de muncă în perioadele aglomerate, dar fără a crea un mediu de lucru aglomerat. O bună planificare a fluxurilor de lucru și a spațiului de lucru și atitudinile pozitive ale membrilor personalului pot ajuta.

  • Aparatele smart cu design ergonomic, proiectate pentru a construi un spațiu de lucru conectat, pot reduce foarte mult stresul inutil în structura personalului din bucătăria restaurantului: mișcările și interacțiunile devin mai lin; automatizarea și know-how-ul încorporate în aparate pot face față rutinelor, lăsând personalul să se concentreze pe sarcini mai urgente.
  • Câteva „virtuți” pe care ar trebui să le aibă angajații pentru a reduce stresul în structura personalului din bucătăria restaurantului:

O tendință pentru ordine: a fi neîngrijit încetinește procedurile

O memorie bună: respectarea rutinelor este importantă

Dorința de a învăța: fiecare zi este o nouă zi

Rezistența la stres: nu totul poate fi îndepărtat