Cum sa iti deschizi un bar

Cum sa iti deschizi un bar? Barul este una dintre afacerile care poate avea la fel de mult succes atât într-o variantă clasică, simplă, cât și într-o interpretare creativă. În funcție de buget și de publicul țintă, poate fi o afacere adaptabilă, cu mari șanse de reușită. Pașii de început sunt foarte importanți, de aceea, am trecut în revistă principalele aspecte de care să ții cont în momentul în care deschizi o astfel de afacere.

Demersuri legale

În cazul în care nu ai o firmă deja înființată, ai nevoie să o faci, conform pașilor legali:

  • Dovada rezervării denumirii înregistrate la Registrul Comerțului (costă aproximativ 50 lei);
  • Act constitutiv;
  • Dovada de sediu care conține: act de proprietate/ contract de închiriere/ subînchiriere/contract de comodat alături de avizul favorabil din partea Asociației de Proprietari și specimenul de semnătură pentru administrator.
  • Cazierul fiscal obținut de la ONRC;
  • Dovada depunerii capitalului social la bancă sau la CEC (minim 200 lei)
  • Declarația pe propria răspundere că sunt îndeplinite condițiile de autorizare
  • Formular pentru înregistrare fiscală și obținerea codului fiscal (taxa costă aproximativ 370 lei)
  • Alegerea domeniului de activitate conform codului CAEN. În cazul barurilor este 5360 Baruri și alte activități de servire a băuturilor) precum și tipul firmei pentru a se stabili nivelul de impozitare.

După ce ai înființat firma, este necesar să obții toate avizele și autorizațiile specifice domeniului de activitate. În cazul unui bar, ai nevoie de următoarele: aviz și autorizație pompieri, avizul sanitar, medicina muncii, protecția muncii, autorizație de mediu, drepturi de autor pentru muzica difuzată în locație.

Punerea în practică

Barul reprezintă pentru consumator un spațiu de relaxare, de ieșire din monotonie, căutând să petreacă timp de calitate de la intrarea în local până la părăsirea acestuia. Pentru că există categorii diferite de consumatori care își pot influența reciproc prezența în cadrul barului (clientul solitar care are nevoie să-și pună ordine în gânduri, clientul de grup care vine să petreacă cu prietenii, clientul-turist, clientul de cartier), noi recomandăm stabilirea unei nișe clare de consumatori încă de la început. Astfel, va fi mai simplă stabilirea conceptului de local, amenajarea sau decizia asupra meniului.

Primul obiectiv financiar pentru un business sănătos este obținerea rentabilității break-even point, adică egalitatea dintre câștiguri și pierderi în maxim un an de la înființare (ideal ar fi chiar 6-8 luni). Gradul de profitabilitate a unui bar variază între 3% și 5% raportat la cifra de afaceri. Investiția inițială diferă în funcție de locație/suprafață/concept; de exemplu, în București, pentru un bar de 120-160 mp, investiția inițială variază între 120 000 și 200 000 euro, însă pentru provincie poate fi cu 25-35% mai redusă.

După planul de afaceri și investiția în spațium echipamente, mobilier și decorațiuni, devin importante și alte aspecte.

Aprovizionarea sistematică cu produse de calitate. Consumatorul modern a început să aibă criterii de selecție din ce în ce mai rafinate, astfel că rabatul de la calitate poate costa mult o afacere. 

Personal bine pregătit. Un personal profesionist, prompt și cu o atitudine caldă poate contribui foarte ușor la fidelizarea clienților.

Activități de promovare. Îți recomandăm ca activitățile de promovare să fie construite pe publicul țintă, să fie măsurabile și potrivite cu identitatea localului.

Ambiența atrăgătoare. Decorul, muzica, modul de servire – toate detaliile contribuie la atmosfera specifică locului care, de multe ori, face diferența.

Un pilon esențial pentru rentabilizarea afacerii și asigurarea calității produselor servite este reprezentat de echipamentele profesionale de bar. Acestea se amortizează în timp și pot simplifica activitatea, economisind timp. O listă cu echipamente esențiale pentru un bar este:

Desigur, calitatea și dimensiunile acestor echipamente variază în funcție de capacitatea de locuri a barului, fluxul de clienți, dimensiunea investiției inițiale, experiența și ținta de piață stabilite de investitor. 

Din experiența noastră, atmosfera, calitatea ingredientelor și a servirii și alegerea potrivită a publicului țintă sunt ingrediente esențiale ale rețetei de succes pentru o astfel de locație HoReCa. 

Un ambient presonalizat, o atmsfera calda si primitoare, dar nu in ultimul calitatea, originalitatea sau traditionalismul pot influenta decizia consumatorului de a reveni sau nu, de a recomanda sau nu, o astfel de locatie HoReCa.