Abordarea bazată pe performanță a costului echipamentelor profesionale de bucătărie: reducerea și eficientizarea costurilor printr-un serviciu post-vânzare
Când cumpărați echipamente profesionale de bucătărie, aveți tendința de a crede că prețul de achiziție al echipamentelor reprezintă întregul cost. Și, deși această abordare este parțial corectă, nu se ia în considerare două detalii importante:
- O bucătărie profesională standard are o durată medie de viață de cațiva ani și în acest timp aparatele sunt intens utilizate. Utilizarea în ritm susținut a aparatelor determină necesitatea unei întrețineri regulate, fapt ce reprezintă un cost suplimentar. Fără aceasta întreținere constantă, durata medie de viață a echipamentelor va fi redusă. Doar prețul de achiziție nu este cel mai complet mod de evaluare a costului global al investitiei.
- Echipamentele profesionale de bucătărie sunt achiziționate drept un set de tehnologii necesare pentru a obține un rezultat prestabilit, și anume servirea în timp util și adecvată a meselor de calitate pentru clienți. Investitia înseamnă cumpărarea unei soluții, nu doar a echipamentelor în sine. De fiecare dată când echipamentul nu reușește să obțină rezultatul dorit, se ivește un cost care nu este luat în considerare în prețul de achiziție: fie că este vorba de un cost monetar (prețuri de reparații sau întreținere) sau, un cost necuantificabil imediat (clienți nemulțumiți, scaderea popularitații locatiei, etc), care nici el nu este luat în considerare în prețul de achiziție.
O abordare bazată pe costuri pentru achiziționarea de echipamente profesionale de bucătărie constă în principal în evaluarea prețurilor de achiziție; o abordare bazată pe performanță implică însa și capacitatea echipamentelor de a funcționa impecabil pentru o perioadă indelungată de timp.
Performanța operării versus costul echipamentului de bucătărie profesională: importanța serviciului post-vânzare
Din punctul de vedere al performantei în utilizarea echipamentelor, un serviciu calificat și rapid de asistență tehnică post-vânzare, constituie cu certitudine o modalitate de reducere a costurilor, dar în același timp și de prelungire a duratei de funcționare oportună a echipamentelor și de îmbunătățire a performanțelor.
Alegerea unui furnizor bun de echipamente profesionale trebuie să ia în considerare ca acesta să detină o retea foarte bine pregătită și organizată de furnizare a serviciilor post-vânzare, tehnicieni de înaltă calificare, echipe multi-disciplinare, capacitatea de acordare a consultanței telefonice, potențialul de școlarizare și informare a utilizatorului, un sistem ușor de gestionare a intervențiilor, pieselor, defecțiunilor, echipelor de tehnicieni, etc. Nu în ultimul rând, rețeaua de servicii post-vânzare a unui furnizor de echipamente profesionale de bucătării, trebuie să aibă capacitatea dovedită de intervenție specializată rapidă, pentru prevenirea întreruperilor în funcționare și remedierea cât mai eficientă a defecțiunilor apărute în utilizare.
Prin serviciile de asistență tehnică post-vânzare și o întreținere adecvată, oferite de un furnizor bun, beneficiarul poate obține prelungirea duratei de viată a echipamentelor.
De mare importanță sunt și:
- repararea corectă a defecțiunilor,
- furnizarea de piese de schimb originale,
- o rețea eficientă de echipe de service
- stimularea performanței echipamentelor prin furnizarea de accesorii, consumabile si produse chimice adecvate,
- întreținerea preventivă.
- Alegerea unui furnizor care poate furniza aceste servicii este o modalitate de a stimula performanța și, astfel, de a reduce costurile aferente investiției.