Contextul actual a provocat multe afaceri din horeca să găsească noi modalități prin care să reușească să își continue activitatea. Pandemia a schimbat multe lucruri, inclusiv comportamentul consumatorilor, care au început din ce în ce mai mult să folosească serviciul de food delivery. Dacă la început acest trend a venit în mod firesc, deoarece accesul în restaurante era restricționat, se pare că acesta continuă. Din ce în ce mai mulți oameni au acum biroul acasă, iar în pauza de prânz, preferă să apeleze la un restaurant pentru a-și asigura masa.
Unele restaurante au înțeles acest lucru și s-au adaptat pe nevoile pieței. Cu reglementările privind activitatea din interior ale restaurantelor, care sunt într-o continuă schimbare, acest serviciu de food delivery reprezintă un mare avantaj și asigură o bună funcționare a localurilor. Bineînțeles, orice serviciu vine la pachet cu plusuri și minusuri, iar în continuare îți vom prezenta câteva.
+ Creșterea vânzărilor
Prin oferirea acestui tip de serviciu, afacerile pot avea o expunere mai mare, ceea ce va însemna, în mod evident, și creșterea vânzărilor. Din cauza restricțiilor, accesul în interior este limitat, iar pentru persoanele care nu reușesc să ajungă, acest serviciu va compensa nevoia de a servi o masă savuroasă, chiar acasă.
Pentru asta, este important să oferi aceeași calitate cu care ai obișnuit lumea în interiorul restaurantului. În domeniul horeca, o experiență neplăcută, îl poate face pe un consumator să nu mai acorde încă o șansă restaurantului respectiv, mai ales când există atât de multe posibilități pe zona de food delivery.
+ Creșterea notorietății
Opțiunea de delivery te poate ajuta să ajungi la un segment de consumatori care până în momentul de față, nu au mai auzit de restaurantul tău. Acest lucru este foarte important, în special când restricțiile impun o capacitate redusă la interior.
Aplicațiile de food delivery sunt printre cele mai descărcate aplicații, iar acestea ajută restaurantele cu o expunere mult mai bună, datorită razei pe care funcționează. Mai mult, în cadrul acestor aplicații te poți face vizibil oferind diverse discount-uri și oferte, lucru care este foarte atractiv pentru consumator.
+ Atragerea de noi clienți
În marea majoritate a cazurilor, oamenii ajung fizic într-un restaurant după ce au primit o recomandare pozitivă legată de localul respectiv. Mai apoi, într-o strânsă legătură, se află și serviciul de food delivery. În zona acestui serviciu, oamenii sunt mai predispuși să încerce un restaurant nou, iar atunci când sunt mulțumiți de alegerea făcută, vor dori să ajungă și în restaurant, să se bucure de o experiență completă.
– Creșterea cheltuielilor
Introducerea unui astfel de serviciu va implica și anumite costuri, precum extinderea bucătăriei cu mai multe echipamente horeca, mărirea echipei, abonamente pentru listarea în diverse aplicații și așa mai departe. Amortizarea acestor cheltuieli extra se va face doar în timp și doar prin oferirea unui serviciu de calitate, de aceea este important să pornești încă de la bun început într-o notă cât se poate de bună.
– Mai puțin control
Fie că angajezi proprii șoferi pentru delivery sau de acest lucru se vor ocupa cei de la aplicațiile pe care ești listat, acest lucru poate afecta experiența clientului. De exemplu, în cazul în care șoferii întâmpină trafic aglomerat sau încurcă comenzile, clienții pot fi nemulțumiți în aceste situații chiar dacă, de fapt, acest lucru nu are nici o legătură cu restaurantul tău.
– Marje de profit mai mici
Un factor foarte important de luat în considerare este reprezentat de taxele asociate fiecărei platforme de food delivery. Restaurantele trebuie să plătească o taxă procentuală la fiecare comandă primită prin intermediul aplicației, care poate atinge un comision chiar și de 30%. Înainte de a apela la o astfel de aplicație, este important să iei în calcul toate costurile și să îți dai seama dacă restaurantul tău este pregătit pentru un astfel de serviciu.
Serviciul de food delivery este o investiție pe termen lung, motiv pentru care este important să știi la ce să te aștepți și să te decizi dacă este potrivit pentru afacerea ta sau nu. Totuși, ține cont de faptul că acest segment a crescut semnificativ în ultimii ani și va continua să aducă venituri semnificative, în special în cazul în care pandemia va impune anumite restricții.