Aniversară | Ce am învățat în 25 de ani de SDS

Pentru că deja am ajuns la un onorabil sfert de secol de când ne desfășurăm activitatea, am decis să tragem o linie și să punem pe hârtie câteva idei cu care am rămas de-a lungul timpului. Dăm mai departe „lecțiile” cu speranța că vor fi utile și altor profesioniști, fie la început de drum sau experimentați.

 

Un parteneriat sănătos se bazează pe încredere

De-a lungul timpului, am înțeles că promisiunea ținută poate cântări mai mult decât un preț imbatabil. Chiar dacă legătura formală e B2B, cei care construiesc aceste parteneriate sunt tot oameni. Mai ales într-un proces de vânzare, comunicarea și asumarea responsabilității pentru cele comunicate sunt elemente esențiale pentru a pune bazele unui parteneriat de durată. 

Poziționarea noastră s-a dezvoltat odată cu experiența: am trecut de la simplu distribuitor de echipamente la furnizor de soluții. Am înțeles că e important să fim alături de clienții noștri pe tot parcursul procesului și am ne-am rafinat modul de lucru în direcția unui serviciu complet.

 

Împreună nu e doar un clișeu

Deși cuvântul „echipă” e omniprezent în comunicarea corporate, a da sens acestui cuvânt înseamnă de multe ori un drum lung, lent cu suișuri și coborâșuri. După 25 de ani, noi putem spune că știm. Știm că o echipă bine sudată înseamnă comunicare deschisă. Știm că înseamnă ascultare, compromis. Dar, mai ales, știm că înseamnă progres. 

Când petreci o parte bună din timpul tău la serviciu, e important să te simți confortabil alături de oamenii cu care lucrezi – o glumă sau o critică constructivă pot face diferența. Numai luând în considerare mai multe puncte de vedere, poți evalua cu adevărat ce a mers bine într-un proiect și unde e loc de îmbunătățire. Plus că șampania de final victorios are întotdeauna gust mai bun în mai multe pahare.

 

Nu știu, dar voi afla

Printre valorile noastre se numără învățarea continuă. Deși n-a fost un scop în sine, de multe ori am învățat de nevoie – de la contabilitate, la montare de echipamente sau aspecte logistice, am reușit să acumulăm cunoștințe pe care de multe ori nu le aveam în plan. Disponibilitatea de a învăța vine cu un efort personal, acela de a înțelege că indiferent câtă experiență ai, încă există un coleg, un client sau o situație care te poate ajuta să te dezvolți. Uneori e dificil, dar efortul vine la pachet cu o satisfacție care îl depășește.

 

Loc pentru creativitate

Într-o lume în constantă schimbare, valoarea capacității de adaptare crește din ce în ce mai mult, iar noi am înțeles că pentru a ne diferenția avem nevoie să ne lăsăm loc pentru idei originale. Ce înseamnă acest lucru în domeniul nostru? Noi modalități de abordare a clienților, livrări spectaculoase, traininguri de ținut minte. Desigur, ideile originale înseamnă, în realitate, și toleranță la greșeală. De aceea, uneori ne dăm voie să greșim și să învățăm din asta. În loc de nu se poate, îl încercăm întâi pe hai să vedem. Așa am ajuns să livrăm un calandru prin acoperiș și nu ne-a părut rău.

 

Să fim oameni

„Am învățat să nu iau decizii care-mi afectează coloana vertebrală”, bine spune un coleg SDS. Etica în afaceri e strâns legată de calitatea oamenilor cu care lucrezi. Viața profesională și cea personală se întrepătrund, iar calitatea umană nu se schimbă când pășești în birou sau ajungi la întâlnire.  Așadar, ne luăm timp și ne rezervăm dreptul de a alege oameni cu integritate, atât în echipă, cât și în colaborări. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *