Este rentabilă o curățătorie umedă profesională?

Din seria ideilor de afaceri care merită cel puțin puse pe hârtie pentru un calcul serios, vă povestim despre serviciile profesionale de curățătorie umedă. Acest tip de servicii e din ce în ce mai accesat atât de persoane fizice care caută să economisească timp, cât și de entități juridice care prin profilul de activitate au nevoie de o curățare impecabilă (uniforme, fețe de masă, așternuturi). Așadar, o curățătorie umeda profesionala ușor accesibilă are toate șansele să devină un succes.

Cum funcționează

Fluxul tehnologic poate varia ușor în funcție de articolele care necesită curățare, însă pașii principali sunt:

  1. Primirea și etichetarea. Clienții predau articolele textile care sunt primite în baza unui bon de comandă care menționează tipul, cantitatea și starea articolelor. Mai departe, aceste articole sunt etichetate în vederea identificării.
  2. Inspecția. Se stabilește natura petelor, iar articolele cu pete dificile sunt trimise către masa de predetasare.
  3. Predetasarea și scoaterea petelor dificile. Operațiunea de predatasare completează spălarea, contribuind la scoaterea petelor dificile de ceară, machiaj, grăsime etc.
  4. Sortarea și formarea de șarje. În funcție de tipul materialului, gradul de murdărie, densitate și culoare, articolele textile sunt grupate pe programe de spălare/curățare umedă.
  5. Spălarea/curățarea umedă. Articolele sunt curățate conform programului adecvat.
  6. Uscarea. La fel ca spălarea, uscarea presupune de asemenea un program specific pentru fiecare tip de textil.
  7. Finisarea. Articolele sunt aduse în stare finală prin călcare pe masă sau pe manechin, în funcție de tipul de croială.
  8. Control-retuș. După uscare și finisare, toate produsele sunt verificate, astfel încât să corespundă standardului e calitate.
  9. Ambalarea/Împachetarea. Articolele sunt puse pe umerașe și înfoliate în vederea predării. Dacă vorbim despre prosoape/pilote/pături, acestea sunt împachetate în folie de plastic.
  10. Stocarea. Articolele destinate umerașelor sunt așezate pe stendere/conveior, iar cele împachetate sunt stocate pe raft în așteptarea livrării.
  11. Predarea. Articolele finisate ajung înapoi la client în baza bonului de comandă prezentat de acesta.

 

 

 

Ce înseamnă investiția într-o curățătorie umedă profesională de la zero

Să facem un exercițiu de imaginație, gândind afacerea pe 10 ani, pe cel mai realist scenariu. Așadar, plecăm de la o investiție inițială de 44.000 euro (cu plata directă către producători), în care sunt incluși 8.000 EUR dedicați amenajării spațiului. Considerăm echipamente care funcționează cu energie electrică și gaz cu o garanție de 18 luni. Programul de lucru al curățătoriei este de 6 zile pe săptămână, 10 ore pe zi.

Cheltuielile fixe. Cu o chirie de 1.250 euro, un cost lunar al amortizării echipamentelor și a spațiului de 434 euro și un cost cu personalul de 1645 euro (3 angajați cu salariul de 1500 lei), ajungem la o sumă de 3.328 euro alocată cheltuielilor fixe lunare.

Cheltuielile variabile (calculate pe kg de rufe procesate). Utilitățile ajung la aproximativ 0.27 euro/kg, detergenții costă aproximativ 0.29 euro/kg, consumabilele (capse, folii, umerașe) la 0.1 euro/kg, iar costurile cu mentenanța la 0.09 euro/kg. În total, deci, avem un cost mediu al utilităților și detergenților de 0.75 euro/kg de rufe procesate.

Mai departe, presupunem un preț mediu de procesare articol de 2.36 euro (11 lei). Astfel:

  • La o încărcare a capacității curățătoriei umede de 40% (100 de articole procesate pe zi), vom avea cheltuieli zilnice de 771 lei (cheltuieli fixe + cheltuieli cu detergenți și utilități) și încasări zilnice de 1.100 lei, ajungând la un profit brut lunar de 10.049 lei, adică 2.233 euro.
  • La o încărcare a capacității curățătoriei umede de 100% (250 de articole procesate pe zi), vom avea cheltuieli zilnice de 1.033 lei și încasări zilnice de 2.750 lei, ajungând la un profit lunar brut de 11.635 euro.

Desigur, scenariul cel mai optimist e realizabil doar cu un bun management și o politică de marketing potrivită, însă nu imposibil. Noi vă încurajăm să ne lăsați impresiile voastre vizavi de acest exercițiu și, de ce nu, să începeți treaba.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *